|
თავი გამოიჩინა 1828-1829 რუსეთ-ოსმალეთის ომში როგორც ნიჭიერმა სამხედრო მოღვაწემ. მეთაურობდა ცხენოსანთა დივიზიას.
|
|
51–53 წლებში სომხეთის მეფე რადამისტი იყო იბერთა მეფის, ფარსმანის ძე, რომლის შესახებ მასალები დაგვიტოვა ტაციტის „ანალების“ XII წიგნმა.
რომაელი ისტორიკოსის სიტყვებით, რადამისტი გამოირჩეოდა დიდი ფიზიკური ძალით და კარგად იყო გათვითცნობიერებული ხელოვნებასა და მეცნიერებებში. მედიდური რადამისტი საჯაროდ აცხადებდა: მამაჩემი მოხუცდა და იბერიას შესაფერის მეთაურობას ვერ უწევსო და ტახტის გათავისუფლებას მოუთმენლად ელოდა.
|
|
ეს წერილი დაიწერა XXI საუკუნის დასაწყოსში და შევიდა 2007 წელს გამოცემულ ჩემს წიგნში "კონსტიტუციური სახალხო მონარქიისათვის".
გია მამალაძე
|
|
ვისაც კი როდესმე ილია ჭავჭავაძის სოციალ-პოლიტიკურ შეხედულებებზე დაუწერია, ამოსავალ დებულებად ყველასთვის ქცეულა ლელთ ღუნიას სიტყვები: "ჩვენი თავი ჩვენადვე გვეყუდნესო". ზოგადად ამით განსაზღვრავდნენ ხოლმე ილია ჭავჭავაძის, როგორც ეროვნულ-განმანთავისუფლებელი მოძრაობის მედროშის მრწამსს. უკეთეს შემთხვევაში ილიას ბიოგრაფიიდან მოჰყავდათ ის სამოქმედო პროგრამები, რომელთაც იგი უსახავდა თავის ხალხს მიმდინარე პოლიტიკურ სიტუაციაში.
|
|
სამი დღე ზეიმობდა ქიზიყი ნეიშნის გამარჯვებას. სამი დღე რეკდა სოფ. ბოდბისხევის შვიდივე ეკლესიის ზარებიც. ხუმრობა ხომ არ იყო, თხუთმეტი წლის ჭაბუკმა ერეკლე ბატონიშვილმა ნეიშნის ველზე საარაკოდ დაამარცხა დაღესტნელი მოთარეშეები.
|
|
ყველას ვთხოვ, სამეფო კლუბის წევრებს, ჩვენს მომხრეებს, მეგობრებს, ჟურნალისტებს, გაავრცელეთ ეს მიმართვა, რათა მიაღწიოს ბიძინა ივანიშვილისადმი, მისი მეგობრებისადმი, ყველა პოლიტიკური ძალისადმი და თითოეული ქართველისადმი.
|
|
საინტერესოა, რა ტენდენციებს ხედავენ რუსები ჩვენს მოძრაობაში, ამიტომ, გთავაზობთ პოლიტოლოგ კირჩანოვის კიდევ ერთ წერილს, კომენტარების გარეშე: "ქართული მონარქიზმის იდეოლოგიური საფუძვლები"("ИДЕОЛОГИЧЕСКИЕ ОСНОВАНИЯ СОВРЕМЕННОГО ГРУЗИНСКОГО МОНАРХИЗМА") უკვე კომენტარის გარეშე გთავაზობთ, დედანში, რუსულ ენაზე.
შემდგომში კი მესამე ნაშრომსაც გაგაცნობთ.
სამეფო კლუბის სპიკერი
გია მამალაძე
|