საიტი მუშაობს ტესტურ რეჟიმში

საქართველოს სამეფოსათვის

საქართველოს სამეფოს ისტორია

მსოფლიო მონარქიები

მართლმადიდებლობა და მონარქია

პრესა და ანალიტიკა

ლიტერატურა და ხელოვნება

კონტაქტი ankara escort adana escort izmir escort eskisehir escort mersin escort adana escort escort ankara

ერეკლე II-ის გარდაცვალების 215 წლისთავთან დაკავშირებით
ხუთშაბათს, 25 იანვარს, 12 საათზე, სვეტიცხოვლის საკათედრო ტაძარში მეფე ერეკლე II-ის საფლავზე მისი გარდაცვალების 215 წლისთავთან დაკავშირებით გადახდილი იქნება პანაშვიდი!
ლევან ბაგრატიონი
თავისი ეპოქის ,,ოქროს ახალგაზრდობის'' ნამდვილი კერპი (ბრძოლაში ზღაპრულად მამაცი, მშვიდობიანობისას – დარდიმანდი), საოცრად დემოკრატიული იყო სამხედრო წრეებში. ასეთმა თვისებებმა შეუქმნა არაჩვეულებრივი პოპულარობა მოსახლეობის თითქმის ყველა ფენაში, გადაიქცა ფოლკლორულ გმირად. განსაკუთრებით უყვარდათ მთიელებს – თუშ-ფშავ-ხევსურებს, დიდ პატივს სცემდნენ ქვემო ქართლის მაჰმადიანები. სახელი დაიგდო დაღესტანშიაც და აზერბაიჯანშიც.
,,ყმად ჩვენდა მივიღე საქართველო'' (ბაგრატიონთა ოჯახების გადასახლება რუსეთში)
დიდებულთა ოჯახების ხელოვნური დაქუცმაცებით და ბაგრატიონთა სამეფოს შტოს მთლიანი განადგურებით დაიწყეს რუსეთის იმპერატორებმა საქართველოს საუკუნოვანი ეროვნული ბალავარის ნგრევა. ასოთხმოცდაათი წელი რუსეთი საქართველოს ტერიტორიის გათავისებას, ქართველი ხალხის გადარუსებას, ქართული ენის შეგინებას, ამოძირკვას და ქართველი ერის დიდებული ტრადიციების გათელვა-განადგურებას ცდილობდა.
მეფე - მწიგნობარი
(300 წელი სტამბის შექმნიდან) ჩვენი ქვეყნის ისტორიაში მრავლად მოგვეპოვება მაგალითები ქართველი ხალხის თავდადებული ბრძოლისა, ეკლესიის სიბრძნისა და მეფეთა თავგანწირვის მაგალითები. ამასთან ერთად, მატიანის ფურცლები ღაღადებენ, რომ ქვეყანაში, თვით უკიდურესი გაჭირვებისა და მტერთა მძლავრობის ხანაშიც კი, ქართველი კაცის შეგნებაში არასოდეს ჩამქრალა მწიგნობრობისაკენ სწრაფვისა და ცოდნის შეძენის სურვილი. თვით დიდი მეფის, დავით აღმაშენებლის მაგალითიც მრავლის მთქმელია, ბრძოლებშიც რომ დაჰქონდა ბიბლიოთეკა, რომელიც მემატიანის სიტყვით _ „ეტვირთოს სიმრავლეს ჯორთა და აქლემთა“.
27 სექტემბერი - ჯვართამაღლების დღესასწაული და უფლისწულ გიორგის დაბადების დღე
27 სექტემბერი უდიდესი მნიშვნელობის თარიღია ქრისტიანთა ცხოვრებაში - ამ დღეს იდღესასწაულება ბიზანტიელი იმპერატორის, მოციქულთასწორ კონსტანტინე დიდის მიერ იერუსალიმს წარგზავნილი მისი დედის - წმიდა ელენეს მიერ ჯვრის ამაღლება, რომელზეც ეწამა მაცხოვარი. მაცხოვრის ჯვარზე შეხებამ აღადგინა მიცვალებული და მთელ სამყაროს მიეცა საყოველთაო აღდგინების სასოება.
თავს დაგვტრიალებს ალექსანდრე ბატონიშვილის უკვდავი სული
დიდი ქართველი პატრიოტისა და სამშობლოს დამოუკიდებლობისათვის შეუდრეკელი მებრძოლის, ერეკლე მეორის ძის ალექსანდრე ბატონიშვილის (1772-1844) სახელს სრულიად ახალი შარავანდედი ეფინება თანამედროვე საქართველოში. მტრისაგან ათასგვარი წყალობის დაპირების მიუხედავად, რუსეთთან შეერთების წინააღმდეგ შეურიგებელ ბრძოლასა და საქართველოს უძველესი სამეფოს აღდგენაზე განუწყვეტლივ ფიქრს შეეწირა იგი:
აშოტ I ბაგრატიონის ხელისუფლებაზე ბიზანტიური “უფლის მიერ ხელდასხმული” მოდელის გადმოტანა
ამ წერილის ავტორს შენიშნული აქვს რაოდენ მნიშვნელოვანია სამეფო დინასტიის გვარის წარმოშობის იდეოლოგია ქვეყნის განვითარებისათვის, ძველ დროში. ამის გამო მკითხველს ვთავაზობთ წინამდებარე წერილს, თუმცა, მის ავტორს არაფრისდიდებით არ ვეთანხმებით, რომ: "ურიგო არ იქნებოდა პარალელები გაგვევლო წარსულსა და დღევანდელობასთან, და ის შეცდომები არ გაგვემეორებინა, რაც ბაგრატიონთა მეფობას ჰქონდა საქართველოში, მხედველობაში გვაქვს საქართველოს ხელისუფლებაში ბაგრატიონთა სამეფო გვარის ისეთი საფუძველი, რაც IX საუკუნის მსოფლმხედველობიდან გამომდინარე ბრძნული სიცრუე იყო, მაგრამ ამ გაგებამ მოგვიანებით ბევრი ქართველის სიცოცხლე იმსხვერპლა, ვისაც კი ბაგრატიონთაგან, ქვეყნის განვითარების სხვაგვარი ხედვა ან იდეა გააჩნდა". განსხვავებით ბატონი გ. ქავთარაძისაგან, ჩვენ ვთვლით, რომ შეიძლება არა ერთი ბაგრატიონი მეფე არ ვარგოდა როგორც მმართველი, მაგრამ აქ ყველას ერთიან კონტექსტში მოქცევა ნამდვილად მიუღებელია... ტან, რა მსხვერპ;ზეა ლაპარაკი, ძნელი გასაგებია, თუ იგულისხმება დინასტიის წინააღმდეგ ბრძოლის შედეგები, მეფეები ყველა ქვეყანაში სასტიკად ახშობდნენ ამგვარ რამეს, ხოლო, საქართველოში პირიქით, ბაგრატიონტა ღვთიური წარმოშობის თეორიის გამო, დინასტიის წინაარმეგ გამოსვები სულ რამდენჯერმე იყო, ვინაიდან დავითიანების წინააღმდეგ ბრძოლა გაუმართლებლად მიაჩნდათ. ამან, კი არა "ბევრი სიცოცხლე იმსხვერპლა", არამედ პირიქით, ნაკლების რყევები და მსხვერპლი გამოიწვია. რაც შეეხება "ბრძნულ სიცრუეს", გრიგოლ ხანძთელიდან მოყოლებული, დღესაც ჩვენი ეკლესია აღიარებს ბაგრატიონების წარმომავლობას დავით მეფსალმუნე მეფისგან, ამ წერილის ავტორისათვის კი ეს სამწუხაროდ "ბრძნული სიცრუეა"?! კიდევ კარგი, რომ "ბრძნულს" მაინც უწოდებს, იმას რაც თავად არ სწამს ქართული ეკლესიისგან განსხვავებით, თუმცა მიიჩნევს, რომ ამგვარი იდეოლოგია ქვეყანას (სამეფოს) სჭირდება. ამ საკითხებთან დაკავშირებით, ჩვენს საიტზე მკითხველი იპოვის სხვა, ქართულ ეკლესიასთან თანხმობაში მყოფ ვარაუდს, მათ შორის ჩვენს კვლევასაც („ცხორებაჲ და უწყებაჲ ბაგრატონიანთას“ (და „მოქცევაჲ ქართლისაჲს“) საიდუმლო ინფორმაციები", პირველი და მეორე ნაწილები) და ამიტომ აღარ გავაგრძელებ. ასევე აქვეა მარიამ კარბელაშვილის მრავლისმომცველი ნაშრომი, სადაც განხილულია ფორმულები: „მეფე მადლითა ღვთისათა“ და „მეფე ნებითა ღვთისათა“ - "ბაგრატიონთა დინასტია და ქართული პოლიტიკური თეოლოგია" და სხვა. ავტორი აგრეთვე წერს: "დღესდღეობით კი როდესაც თანამედროვე მსოფლიოს ახალი მოთხოვნები და პრეტენზიები აქვს, მიგვაჩნია რომ იმ იდეოლოგიის მქონე სამეფო გვარის, რომელიც შუასაუკუნეების აზროვნების ფორმას იყო მორგებული შაუსაბამოა დღევანდელობისთვის. მიუხედავად იმისა, რომ დღესდღეობით მსოფლიოში არსებობს ქვეყნები, რომელთა სათავეშიც მეფე დგას და მათგან უმეტეს გვარს, განსაკუთრებით კი ევროპის მონარქებს გააჩნია ის ისტორია და ფასეულობები, რაც დღეს არის გაბატონებული მსოფლიოში. თუ გვსურს სამეფო გვარის აღდგენით მსოფლიოს დავანახოთ ჩვენი წარსული და კულტურა, მაშინ შეიძლება გამართლებულადაც კი მივიჩნიოთ, როგორც გერმანელი ისტორიკოსი ჰოსტ თურმანი იტყოდა “ყველგან არის შუა საუკუნეები”. ამაშიც ვერ დავეთანხმებით, და ვიტყვით, რომ ბაგრატიონთა ბიბლიური წარმოშობის თეორია არის ეროვნული იდეოლოგიის შენადგენელი ნაწილი, ჩვენი ეკლესიის პოზიცია და რწმენა და ეს მეტად მნიშვნელოვანია ჩვენი ქვეყნისათვის, მიუხედავად იმისა, არის "შუა საუკუნეები" თუ XXI საუკუნე. რაც შეეხება ბიზანტიიდან იდეოლოგიის გადმოღებას, ალბათ ავტორს მოეხსენება, რომ "ქართლის ცხოვრების" მიხედვით, ფარნავაზის გამეფებაც დაახოებით მსგავს, ღვთის მადლით ქმნულ ქმედებად მიაჩნდათ ჩვენს წინაპრებს, რაც კარგად ჩანს ფარნავაზის ცხოვრებაში (ფარნავაზის სიზმარი, ფრაზა "ვმადლობთ სუესა ჩვენსა...", მისი სახელობის კერპის აღმართვა და სხვა)."ფარნავაზის ცხოვრება" კი ლეონტი მროველის დაბადებამდე არსებული ნაწარმოების ან გადმოცემის რედაქტირებაა, სადაც "სვე"-ს ღმერთის აღმნიშვნელი სიტყვა უნდა შეეცვალა... ასევე ვერ დავეთანხმებით ავტორს: "ბაგრატიონთა სამეფო გვარი ქართულ სამეფოს სათავეში VIII საუკუნის დასასრულს IX საუკუნის დასაწყისში ჩნდება, იმისათვის რომ ამ პერიოდის კავკასიის ისტორიაში კარგად გავერკვეთ საჭიროა მაშინდელი გეოპოლიტიკური სიტუაციის მიმოხილვა". ქართული წყაროები გვამცნობს, ქართველი ისტორიკოსების უდიდესი ნაწილი თვლის, რომ ბაგრატიონები VI საუკუნიდან ფლობდნენ მეფის ტახტს, თუმცა ერისმთავრის სტატუსით (ხანგამოშვებით): "მეფისა ტახტსა ზედა მჯდომები"... ზოგი მეცნიერი კი მათ, საერთოდ, ფარნავაზიანთა განშტოებად მიიჩნევს... დანარჩენი ამ კვლევაში საინტერესოა.
1 2 3 4 5 6 7 8

მამული, ენა, სარწმუნოება

2017-12-12
მღვდელმოწამისა აბიბოსისა, ნეკრესელი ეპისკოპოსისა (VI); მოწამისა პარამონისა და მისთანა 370-თა მოწამეთა (250); მოწამისა ფილუმენისა (დაახლ. 274); ღირსისა აკაკი სინელისა (VI).
წმიდა მოწამენი: პარამონი და სხვანი სამას სამოცდაათი მის თანა (+250)
29 (12.12) ნოემბერი
ღირსი აკაკი სინელი (VI)
29 ნოემბერს (12 დეკემბერს) აღინიშნება ღირსი აკაკი სინელის (VI) ხსენების დღე.
gaq