საიტი მუშაობს ტესტურ რეჟიმში

საქართველოს სამეფოსათვის

საქართველოს სამეფოს ისტორია

მსოფლიო მონარქიები

მართლმადიდებლობა და მონარქია

პრესა და ანალიტიკა

ლიტერატურა და ხელოვნება

კონტაქტი ankara escort adana escort izmir escort eskisehir escort mersin escort adana escort escort ankara

ეროვნული იდეოლოგიის ვერტიკალური და ჰორიზონტალური პოსტულატები (მამული, ენა, სარწმუნოება + ერი, გვარი, ოჯახი)
ინდივიდი რომ სრულყოფილად დაუკავშირდეს ამქვეყნიურ მთავარ წერტილს (ერი-მამული), საიდანაც ყველაზე სრულყოფილად დაუკავშირდება ღმერთს, მას უნდა ჰქონდეს სრულყოფილი კომუნიკაცია დამყარებული ოჯახთან, ოჯახის მეშვეობით გვართან (ეს იგივე თემია, ეს იგივე მრევლია) და გვარის მეშვეობით იგი უკავშირდება ერს (ეს იგივე ეკლესია) და მამულს (ეს იგივე სახელმწიფოა).
გიორგი ლეონიძის „ქართული მესსიანიზმი“
მესიანისტური იდეოლოგია თითქმის ყველა ქრისტიანულ ერს აქვს. მესია ნიშნავს მხსნელს და არა დამპყრობელს. მესიანისტურ იდეოლოგიას არაფერი აქვს საერთო არც გერმანულ ნაციზმთან, რომელიც ნორდიული რასის განსაკუთრებულობას ქადაგებდა, არც რუსულ ბოლშევიზმთან, რომელი იდეოლოგიის მიხედვით რუსი მუშა უნდა გამხდარიყო მსოფლიო პროლეტარიატის ლიდერი (ლენინი). არც დღევანდელ რუსულ იდეოლოგიასთან, რომელიც „დასავლური ცივილიზაციის დამღუპველობის“ მომიზეზებით, სხვა ერებს თავის ლიდერობას სთავაზობს ნაძალადევად, როცა თვითონ ტაქტი და ადამიანური კულტურა, საერთოდ გონიერება, აკლია.
გიორგი ლეონიძის ესე – „მცხეთა“
საქართველო რომ გაიგო, მხოლოდ მისი ისტორიის შესწავლა არ არის საკმარისი, თუმცა აუცილებელია. საჭიროა, ვიცოდეთ როგორ განიცდიდნენ სამშობლოს მისი შვილები, რომლებსაც განცდის სიტყვიერად, კალმით გადმოცემაც შეეძლოთ, მოკლედ, ლაკონურად, დამუხტული, მრავალგვარად დატვირთული სიტყვებით – დიდოსტატურად. თანაც, თუ მათი განცდა ნასაზრდოები იყო შინაგანი ჭვრეტით, წარსულის სურათების გამოცხადებით მიღებული შთაბეჭდილებების შედეგად…
რატომ გვაჩუქა რუსეთის პატრიარქმა ალექსანდრე ნეველის წმ. ნაწილი
დუგინი და მისი მეგობრები ხშირად ადიან რაიმე მაღლობზე და „მოუწოდებენ ევრაზიის სულებს დახმარებისათვის“, ევრაზიის ტერიტორიათა დაპყრობისათვის. არაერთხელ აღუნიშნავთ, ამგვარად თემურ ლენგის თუ სხვათა საიუბილეო თარიღები...
ღვთისმშობლის წილხვედრი ქვეყანა
ღვთისმშობლის წილხვედრობა, ქართული ენის ლაზარეობა, ბაგრატიონების დავითიანობა და უფლის კვართის საქართველოში დავანება, არის ის ძველი ქვაკუთხედები ეროვნული იდეოლოგიისა, რომლის საფუძველზეც ახერხებდა საქართველო გადარჩენისათვის ძალების მოკრეფას.
საქართველო "ახალი ისრაელია" (რჩეული ხალხი), რუსეთი "ახალი ეგვიპტე" (ხალხთა საპყრობილე)
იძულებითი განმარტება: რა თქმა უნდა, არავითარი ლაპარაკი არ არის ქართველი ერის სემიტური წარმომავლობის შესახებ, რაც არამეცნიერულად მიმაჩნია. ქართველი ხალხი ანთროპოლოგიურად და ლინგვისტურად იბერიულ-კავკასიურ ოჯახს მიეკუთვნება.
პარტიზანები
ციხე-ტაძრის, ციხე-მონასტრის სიმბოლოკა მხოლოდ წარმოსახვითია ერისკაცთათვის. მონასტერში განდეგილ ბერთაგან განსხვავებით, რომლებიც თავიანთი წმინდა ლოცვით კაცობრიობას შანსს აძლევენ და მაგალითს, ერისკაც ტრადიციონალისტ-ნაციონალისტებს, ტრადიციონალისტ-დემოკრატებს, „ბერ-მეომრებს”, რომელნიც განდეგილნი არ არიან, აქვთ თავიანთი წარმოსახვითი (რეალურად წარმოსახვითი თუ წარმოსახვითად რეალური) ციხე-ტაძრები (საკუთარი შინაგანი ბუნება, ცხოვრების წესი, ოჯახი, გული...), საიდანაც გადადიან ხოლმე შეტევაზე იდეოლოგიურად, მორალურად თუ ფიზიკურ პლანში.
საქართველოს სულიერი მისსია
ქართული კულტურისა და საქართველოს მისსია კულტურული თვალსაზრისით არის სინთეზირება დასავლური და აღმოსავლური კულტურებისა და მათი მოცემა ერთ მთლიანობაში. ამიტომ არის, რომ “ვეფხისტყაოსანი” ისევე შეგვიძლია ჩავთვალოთ დასავლური ლიტერატურის კუთვნილებად, როგორც აღმოსავლურის. აქ გაყოფა და გათიშვა შეუძლებელია. ამიტომ არის რომ ფიტარეთი, ეს უდიდესი ძეგლი ქართული არქიტექტურისა, შეიძლება ჩავთვალოთ როგორც ქრისტიანული არქიტექტურის ნიმუშად, ასევე აღმოსავლური არქიტექტურის ნიმუშად. აქ დასავლური და აღმოსავლური კულტურული ელემენტები ყოველთვის ერწყმოდა ურთიერთს. ასე იკვეთება ჩვენთვის საქართველოს მისსია, ქართული კულტურის მისსია.
მართლმადიდებლური საკრალური გეოპოლიტიკა V-VI საუკუნეების საქართველოში (წერილი I)
მატიანე კარგად გვამცნობს, სარწმუნოებრივი საბურველით, როგორი იყო ქართული ქრისტიანული სახელმწიფოს ერთ-ერთი მესაძირკვლის, წმინდა ვახტანგ გორგასლის ქმედებანი. როცა მისი მიწები გამოსახსნელია ბიზანტიისაგან, იგი სამართლიანობის და სამშობლოს მხარეზეა და ებრძვის აგრესორებს, თუნდაც ქრისტიანულ ქვეყანას - ბიზანტიას. როცა იერუსალიმია გამოსახსნელი და ქრისტიანებია გადასარჩენი, როცა რეგიონში მშვიდობაა შესანარჩუნებელი, ის მზადაა იბრძოლოს სპარსთა მეფის ინტერესებისათვის. თუმცა ამ ომშიც ცდილობს დაარწმუნოს სპარსელები, რომ ნაკლები იყოს ხოცვა-ჟლეტა და მეტი მიიღწეს დიპლომატიით. ასეთი ქართული გეოპოლიტიკა თუ მსოფლშეგნება.
მართლმადიდებლური საკრალური გეოპოლიტიკა V-VI საუკუნეების საქართველოში (მეორე ნაწილი)
კავკასიაში მიმდინარეობდა დიდი დაპირისპირება მართლმადიდებლურ ეკლესიას ანუ იბერიის (ქართლის) სახელმწიფოსა და მონოფიზიტურ ერესს, ანუ არმენულ ეკლესიასა და თუნდაც პოტენციურ სახელმწიფოს შორის. მიუხედავად იმისა, რომ არმენულ სახელმწიფოებრიობას კარგი დღე არ ადგა (აღარ ჰქონდათ), არმენული ეკლესია, ერთგვარად, მაინც ახერხებდა ალბანეთის ეკლესიაზე გავლენის გავრცელებას (სპარსეთის დახმარებით).
1 2 3

მამული, ენა, სარწმუნოება

აღმოყვანება ნაწილთა ღირსისა სერგი რადონეჟელისა, საკვირველთმოქმედისა
5 (18) ივლისს მართლმადიდებლური ეკლესია აღნიშნავს აღმოყვანებას ნაწილთა ღირსისა სერგი რადონეჟელისა, საკვირველთმოქმედისა (+1422).
ღირსი ათანასე ათონელი
5 (18) ივლისს მართლმადიდებლური ეკლესია აღნიშნავს ღირსი ათანასე ათონელის (+1000) ხსენების დღეს.
gaq