|
... მართლმადიდებელი ეკლესია 28 ივლისს ერთად აღნიშნავს მათ ხსენებას.წმიდა პროხორე თავდაპირველად მოციქულ პეტრეს თანმხლები და თანაშემწე იყო და მის მიერვე იკურთხა ქალაქ ნიკომიდიის ეპისკოპოსად. ღვთისმშობლის მიძინების შემდეგ ნეტარი მამა წმიდა ...
|
|
... მოსწყდებოდა ხოლმე’’. ჩვენ განზრახ მოვიტანეთ თავდაპირველად ქართულ-ბიზანტიური ურთიერთობიდან ნეგატიური მაგალითები, რათა მით თვალსაჩინოდ წარმოგვესახა ქართველთა რელიგიური აღმსარებლობის პოლიტიკურ ზეგავლენაზე დაუქვემდებარებლობა; თორემ მეორეს მხრივ, ...
|
|
... მეფობა, მონარქიული მმართველობა უფლის მიერ იყო დადგენილი ყველა ერში (თავდაპირველად, გარდა ებრაელი - ღმრთივ რჩეული ერისა), და ეს განპირობებული იყო იმით, რომ თავად უფალი ღმერთია უაღმატებულესი მონარქი - მეუფე. ...
|
|
... ეკლესიის ისტორიის მკვლევარები შენიშნავენ, რომ შობის მარხვის ხანგრძლივობა თავდაპირველად მკაცრად განსაზღვრული არ ყოფილა. მაგალითად, ტურის მეორე საეკლესიო კრების კანონი ...
|
|
... წერა-კითხვა ოჯახში ისწავლა. ათი წლისა კი ადგილობრივ სასწავლებელში შეიყვანეს. თავდაპირველად ყმაწვილს ძალიან გაუჭირდა სწავლა, მაგრამ, ღვთის წყალობით, შემდგომ ყველაფერი კარგად წარიმართა. ...
... ოჯახში ისწავლა. ათი წლისა კი ადგილობრივ სასწავლებელში შეიყვანეს. თავდაპირველად ყმაწვილს ძალიან გაუჭირდა სწავლა, მაგრამ, ღვთის წყალობით, შემდგომ ყველაფერი კარგად წარიმართა. 1851 წელს იოანემ ...
|
|
... გამომწყვდეულ ქრისტიან ძმებს - მარკელინესა და მარკოზს, რომლებიც თავდაპირველად აღიარებდნენ ქრისტეს, წარმართი მშობლების: ტრანკვილინესა და მარკიას, მეუღლეების და შვილების ცრემლიანმა მუდარამ ქრისტესთვის წამების სურვილი გაუნელა. მაშინ ...
|
|
... და მტკიცედ დადგა ყველა სატანჯველის წინაშე: თავდაპირველად ის ჩამოჰკიდეს ძელთან და სასტიკად როზგავდნენ, შემდეგ გავარვარებულ ცხაურზე დააწვინეს და ბოლოს ადუღებულ წყალში ჩააგდეს. როდესაც დაინახეს, ...
|
|
... ამ კრებაზე ტონის მიმცემნი იყვნენ და სომხურ ლიტერატურაში პირველად ჩნდება ქალკედონის განმაქიქებელი სიტყვები, ხოლო დვინის მეორე საეკლესიო კრებას, პირველიდან ნახევარი საუკუნის მერე საერთოდაც გადამწყვეტი მნიშვნელობა ჰქონდა ...
|
|
... ვიდრე სომხური ეკლესიის პოზიციას განვიხილავდეთ ბიზანტიური ეკლესიის მიმართ, თავდაპირველად თვით ბიზანტიელთა დამოკიდებულება განვსაზღვროთ სომხური ეკლესიისადმი. ამ დამოკიდებულებას გააჩნია ორი ასპექტი: ერთის მხრივ, ბიზანტიის საერო ხელისუფლების ინტერესები ...
|