საიტი მუშაობს ტესტურ რეჟიმში

საქართველოს სამეფოსათვის

საქართველოს სამეფოს ისტორია

მსოფლიო მონარქიები

მართლმადიდებლობა და მონარქია

პრესა და ანალიტიკა

ლიტერატურა და ხელოვნება

კონტაქტი ankara escort adana escort izmir escort eskisehir escort mersin escort adana escort escort ankara

ლოვარდ ტუხაშვილი - საგარეო-ეკონომიკური ურთიერთობანი XI-XIII საუკუნეებში (წიგნიდან ,,ნარკვევები ქართული დიპლომატიის ისტორიიდან“)
ლოვარდ ტუხაშვილი - აკად. ივ. ჯავახიშვილის ღვაწლი საქართველოს ეკონომიკური ისტორიის შესწავლაში* (,,ნარკვევები ქართული დიპლომატიის ისტორიიდან“)
ლოვარდ ტუხაშვილი - 6. ქართული დიპლომატიის ძირითადი პრობლემები XI-XII საუკუნეებში. და მათი გადაჭრის მეთოდები (,,ნარკვევები ქართული დიპლომატიის ისტორიიდან“)
ლოვარდ ტუხაშვილი – 5. ქართული დიპლომატიის საერთაშორისო ენა და მოქმედების არეალი (წიგნიდან ,,ნარკვევები ქართული დიპლომატიის ისტორიიდან“)
ლოვარდ ტუხაშვილი – 4. ფეოდალური საქართველოს დიპლომატიის განვითარების ფორმები (,,ნარკვევები ქართული დიპლომატიის ისტორიიდან“)
ტექნიკური ტერმინი ,,დიპლომატიური კორპუსი“ და მის ქვეშ მოაზრებული ცნება მე-11 - მე-13 საუკუნეებისათვის ერთგვარად მოდერნიზებულია. ცხადია, რომ თავისი სოციალურ-ეკონომიკური თუ კულტურულ-პოლიტიკური აღმავლობის მიუხედავად, საქართველოში არ შეიძლებოდა ჩამოყალიბებულიყო საურთიერთობო წარმომადგენლობის სამსახურის მწყობრი სისტემა. ამ მხრივ ჩვენი ქვეყანა როდი წარმოადგენდა გამონაკლისს; დიპლომატიური კორპუსის სრულყოფა, მისი ძირითადი ინსტიტუტების (მუდმივი წარმომადგენლობა, დიპლომატიური აგენტები, დიპ. კურიერები, პროფესიონალი დიპლომატები - ელჩები და ა.შ.), ჩამოყალიბება ევროპაში დასრულდა მე-16 საუკუნეში.
ქართველები და პირველი ჯვაროსნული ლაშქრობა
ჩვენს ნაშრომში სამხედრო ისტორიულ ჭრილში გაშუქებულია ჯვაროსნული ლაშქრობების ეპოქა, როდესაც მთელი ქრისტიანული სამყარო წმინდა მიწების გასათავისუფლებლად გაერთიანდა. სწორედ ამან განაპირობა ევროპელების ჯვაროსნული ლაშქრობები პალესტინასა და მცირე აზიაში და ”მეორე ფრონტის” გახსნა, რომლის წყალობით თურქ-სელჩუკებმა ვერ შეძლეს გაენადგურებინათ ქრისტიანული სახელმწიფოები მცირე აზიასა და კავკასიაში. ამიტომ, ევროპელი ქრისტიანების დარტყმა სავსებით დროული იყო. ეს რომ არ მომხდარიყო, უკვე XI საუკუნეში თურქ-სელჩუკებს შეეძლოთ დამუქრებოდნენ ევროპასაც და ქრისტიანობასაც, როგორც ეს მოხდა არაბთა დაპყრობების დროს.
ლოვარდ ტუხაშვილი - 3. დარბაზის როლი საგარეო საქმეების გადაწყვეტაში (წიგნიდან ,,ნარკვევები ქართული დიპლომატიის ისტორიიდან“)
მონოგრაფია გამიზნულია სტუდენტი-ახალგაზრდობისათვის. ვფიქრობთ იგი ფართო საზოგადოების ყურადღებასაც დაიმსახურებს.
ლოვარდ ტუხაშვილი – I. საკითხის დასმისათვის (წიგნიდან ,,ნარკვევები ქართული დიპლომატიის ისტორიიდან“)
მონოგრაფია გამიზნულია სტუდენტი-ახალგაზრდობისათვის. ვფიქრობთ იგი ფართო საზოგადოების ყურადღებასაც დაიმსახურებს.
ლოვარდ ტუხაშვილი – II. 2. ქართული სახელმწიფოს საგარეო დიპლომატიის განმსაზღვრელი ინსტიტუტების გარკვევისათვის (წიგნიდან ,,ნარკვევები ქართული დიპლომატიის ისტორიიდან“)თთ
ქართული დიპლომატიის რეალური რაობის (მიზანსწრაფვის, მიმართულების, განხორციელების ფორმებისა და მეთოდების შინაარსის) გარკვევისათვის უდიდესი მნიშვნელობა აქვს საგარეო პოლიტიკის წარმოების ბიუროკრატიული აპარატის დადგენას. კონკრეტულად, საჭიროა ზუსტი პასუხი მოეძებნოს ორ უმთავრეს კითხვას: 1) რა ორგანოები განახორციელებენ საგარეო ურთიერთობებს და 2) რა ფორმით ხორციელდება აღნიშნული ურთიერთობანი.
სოხუმის კათოლიკე ეპისკოპოს პეტრე გერალდის მიერ სოხუმიდან ინგლისში გაგზავნილი წერილი. 1330 წელი
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

მამული, ენა, სარწმუნოება

2017-06-27
წინასწარმეტყველისა ელისესი (IX ს. ქრისტეს შობამდე); წმ. მეთოდიოსისა, კონსტანტინოპოლელი პატრიარქისა (847).
ელისე - წინასწარმეტყველი და გულთამხილავი
წინასწარმეტყველი ელისე, ვისი ხსენებაც აღესრულება 27 ივნისს, იყო ელია თეზბიტელის მოწაფე და მემკვიდრე. ღმერთმა ელისე დიდ წინასწარმეტყველად აქცია და მრავალ სასწაულს ახდენდა მისით. ერთხელ, როცა ელისე ქალაქ იერიქონში იყო, ამ ქალაქის მცხოვრებნი მივიდნენ მასთან და უთხრეს: ”კარგი მდებარეობა აქვს ამ ქალაქს...მაგრამ ცუდი წყალი აქვს და უნაყოფო მიწა”. მაშინ ელისემ მოითხოვა მოეტანათ ერთი ახალი თასი და შიგ ცოტაოდენი მარილი ჩაეყარათ. როცა თასი მოუტანეს, წყაროსთან მივიდა, შიგ მარილი ჩაყარა და თქვა, რომ უფლის სიტყვით წყალი გამოსწორდებაო.
ნიფონტ ათონელი - წმიდა ბერი
წმიდა ნიფონტ ათონელი (XIV) (ხსენება 14 (27) ივნისს) ხუცესის შვილი იყო და ბავშვობიდანვე ქრისტიანულად იზრდებოდა. ბერად აღკვეცის შემდეგ წმიდანს მღვდელ-მონაზვნადაც დაასხეს ხელი, მაგრამ სრული მდუმარებისა და მეუდაბნოობის ღვაწლის წყურვილმა ათონის წმიდა მთაზე მიიყვანა. ნიფონტმა ისეთ წარმატებას მიაღწია თავის ღვაწლში, რომ ჩვევად ექცა ფსალმუნის ზეპირად კითხვა ცალ ფეხზე მდგომს, რათა ფიქრი სხვაგან არ გაქცეოდა. საკვებად მას ჰქონდა მცირეოდენი მშრალი პური, რასაც კვირაში ერთხელ იხმევდა.
gaq